Økonomi
Købsproces
I købsprocessen bevarer vi altid det kølige overblik. Vi tager os af al papirarbejde og håndterer alle de nødvendige processer ved køb af bolig i udlandet. Vi vejleder dig om, hvad der kræves, og hvornår det er nødvendigt. Når du har valgt din andel, tager vi os af resten. Dette sikrer både tryghed og sikkerhed.
Ejendomsskat af projektet er indeholdt i de månedlige driftsomkostninger og skal derfor ikke betales separat.
Der skal som følge af Simply Sun forretningsmodellen ikke betales ejendomsværdiskat af ens andel i Danmark.
Der skal ikke betales avancebeskatning i det tilfælde at man ønsker at sælge sin andel og salgsprisen er højere end købsprisen. Eftersom selskabet er et Dansk selskab kan der ej heller komme lokale avancebeskatninger i spil.
Der bliver ved hvert projekt oprettet et dansk P/S. Alle projekter er uafhængige af hinanden. Alle ejere køber kontant. Så der er ingen gæld i projektet eller i ejendommen, som også købes kontant. Ingen kan tage pant i andelene.
Vedtægter indgår som en del af den samlede jurapakke, der er udarbejdet for hvert enkelt projekt.
Af vedtægterne fremgår det, at alle beslutninger i det enkelte projektfællesskab sker ved flertalsbeslutninger og større ændringer ved 2/3 dels flertal. Alle større beslutninger skal tages på den årlige generalforsamling.
Alle almindelige driftsbeslutninger varetages af den valgte bestyrelse, som vælges på den årlige generalforsamling og er bestående af andels ejere. Simply Sun har det fulde ansvar ift. Byggefasen og de godkendelser og beslutninger der følger med for såvel arkitektur, indretning, økonomi, m.v.
Arveregler. Da selskabskonstruktionen er baseret på et dansk selskab, er alle arveregler danske. Du skal derfor ikke sætte dig ind i et andet lands juridiske regler i forhold til arv af din andel.
I Simply Sun betaler man en fast pris per indendørs m2 man har rådighed over. Driftsomkostningerne dækker ejendomsskat, rengøring, el, varme, vand og generel vedligeholdelse af boligen og grunden. En del af fællesudgiften spares op til at dække større vedligeholdsudgifter som vil forekomme over tid. Det er fællesskabet der bestemmer hvilke opgaver opsparingen skal finansiere.
Alle familier indbetaler 12 måneders driftsomkostninger som depositum ved projektets start. Dette for at sikre, at ingen ejere kan hæfte for hinanden. Det vil sige – hvis en ejer ikke kan betale sine driftsudgifter, så gøres der udlæg/tages der af det indbetalte depositum indtil enten ejer igen kan betale eller andelen er solgt til anden side. Dette betyder, at du aldrig som ejer, kan komme til at betale ekstra fordi andre ikke betaler. Såfremt du gennem dit ejerskab blot betaler alle udgifterne løbende, får du dit fulde depositum tilbagebetalt ved salg af din andel.
Vi tilbyder mod et mindre honorar at stå for salget af din andel, som inkluderer at andelen først tilbydes de øvrige ejere i projektet og derefter vores database af potentielle kunder. Derudover styrer vi hele den juridiske proces i overførslen af andelen fra tidligere til ny ejer.
Ofte stillede spørgsmål
Mange spørgsmål går helt naturligt igen.
Derfor har vi samlet dem mest forekomne, som du kan se svarene på her